Paguba Netflix, Amazon și HBO, că dai parola unui prieten: câți bani au pierdut în 2019

de: Alexandru Puiu
15 01. 2020

Dacă nu era evident, este bine să știi că Netflix, Amazon și HBO pierd sume fabuloase de bani din cauza faptului că te-ai obișnuit să folosești contul unui prieten, în loc să plătești.

Giganții din domeniul streamingului legal de filme și seriale pe internet depinde de abonați. Cu cât numărul de abonați este mai mare, cu atât au mai mulți bani pentru a genera conținut de calitate. Din păcate, nu fiecare persoană care intră pe Netflix, HBO Go sau Amazon PrimeVideo are propriul cont. Un număr foarte mare de indivizi partajează contul și parole cu prieteni sau membri ai familiei. Acest fenomen este intitulat Passwords Sharing.

Compania Parks Associates a realizat un studiu în jurul pierderilor înregistrate în 2019 de către marile companii din domeniul streamingului. Aparent, anul trecut, s-au înregistrat pierderi de nu mai puțin de 9,1 miliarde de dolari la nivel global. Dacă nu vor introduce sisteme elaborate pentru prevenirea acestui fenomen, aceleași companii vor ajunge să piardă 12,5 miliarde de dolari anual în 2024.

Încercând să afle cât de răspândit este fenomenul detaliat mai sus, cei de la Entertainment Research au ajuns la concluzia că 31% dintre utilizatori oferă acces altor persoane la propriul cont. Această valoare variază în funcție de vârstă, tinerii fiind mai predispuși să-și partajeze conturile, 64%, față de cei vârstinici, doar 16%.

În trecut, oficialii Netflix și HBO au făcut mai multe referințe la Password Sharing și nu a fost de fiecare dată într-un ton pozitiv. Pe de altă parte, companiile se bucură de faptul că mai mai mulți ochi ajung să le vadă conținutul. În mod inevitabil, o parte din ei se vor transforma la un moment dat în abonați. Este important de avut în vedere și creșterea constantă a numărului de abonați la toate platformele online, în ultimii ani. Când ritmul de creștere va stagna, probabil că se va schimba și strategia.